błonnik inspiracje oczyszczanie organizmu recenzje

5 sposobów na oczyszczenie organizmu

Sposoby na oczyszczenie organizmu


Wiosna już w pełni, wielkimi krokami zbliża się lato, pora więc idealna na pozimowe oczyszczenie organizmu. U mnie najlepiej sprawdza się codzienny łagodny detoks polegający na wsparciu naturalnych procesów – jest kilka sposobów, które stosuję regularnie, nie tylko po zimie 🙂

SPOSOBY NA OCZYSZCZENIE ORGANIZMU


1. Ciepła woda z cytryną na czczo z rana

Najlepiej 15, 20  minut przed pierwszym posiłkiem – ja przygotowuję swoją od razu po wejściu rano do kuchni, następnie popijam ją przygotowując śniadanie dla mnie i Franka. 

Woda pomaga oczyścić jelita, jej ciepło rozgrzewa organizm i przygotowuje go do trawienia kolejnych posiłków, cytryna poprawia odporność, odkwasza (wbrew pozorom) organizm oraz pomaga oczyścić skórę. To co, namówiłam Was już?

2. Przyprawy wspomagające trawienie

Jestem maniaczką przypraw, uwielbiam używać w kuchni całego ich spektrum – w tym bardzo chętnie tych, które wspomagają procesy trawienne, czyli na przykład bazylia, cynamon, chili, majeranek, tymianek czy wiele, wiele innych. 

3. Błonniki

Błonniki usprawniają pracę układu trawiennego, oczyszczają również organizm z toksyn oraz metali ciężkich. Ja używam regularnie błonnika Vital (z babką płesznik), który jest w postaci ziarenek – oraz błonnika owsianego (w postaci proszku). Dodaję je do jogurtu lub koktajlu – pamiętajcie jednak, że błonnik w połączeniu ze zbyt małym spożyciem wody może mieć działanie odwrotne do zamierzonego!

Sposoby na oczyszczenie organizmu

Sposoby na oczyszczenie organizmu

Sposoby na oczyszczenie organizmu
Sposoby na oczyszczenie organizmu

4. Koktajle

Uwielbiam koktajle, zazwyczaj pijam je na drugie śniadanie. Po pierwsze są smaczne, po drugie sycące, a po trzecie możemy je zabrać z Frankiem na spacer 🙂 Dodatkowo, możemy użyć składników wspierających oczyszczanie organizmu. Ja bardzo lubię połączenie selera naciowego, cytryny, ogórka oraz jabłek.


5. Odpowiednia ilość płynów

To, ile dokładnie litrów wody powinniśmy pić w ciągu doby, zależy od wielu czynników (naszej płci, wieku, aktywności itd.), jednak dietetycy są zgodni, że minimum płynów to 2,5 litra dziennie. Płyny nie oznaczają tylko wody, oczywiście. 

Optymalną ilość wody dla mnie nauczyłam się spożywać w ciąży, kiedy miałam problemy z magazynowaniem wody w organizmie. Początkowo to była masakra – taka ilość wody plus ciążowy pęcherz sprawiały, że chciało mi się sikać dosłownie co pięć minut. Jednak po pewnym czasie organizm się przyzwyczaja i teraz nie wyobrażam sobie pić mniej wody.

Woda wypłukuje toksyny z organizmu, wspomaga pracę nerek, poprawia trawienie, wspomaga wątrobę, zwalcza zmęczenie oraz dodaje energii, a to tylko kilka pozytywnych aspektów picia optymalnej ilości wody!

A jakie są Wasze sposoby na oczyszczenie organizmu?

Wpis powstał przy współpracy z Optima Plus.


Jeśli podoba Ci się ten wpis, lub w jakiś sposób uważasz go za przydatny dla siebie, daj mi znać! Możesz polubić mamowato.pl na Facebooku  (tam piszę śmieszne rzeczy, a czasem trochę smutne, albo po prostu zwykłe) zacząć obserwować mnie na Instagramie (tam jest dużo zdjęć i one nie są jakieś ładne, bo trochę nie umiem ich robić), podzielić się tym tekstem przy pomocy poniższych ikonek lub zostawić komentarzBez Was to miejsce nic nie znaczy, cieszę się z każdej Waszej reakcji!

Related Posts