9 miesięcy kręgosłup w ciąży

Jak dbać o kręgosłup w ciąży i po ciąży?

Jak dbać o kręgosłup w ciąży i po ciąży?

W ciąży z Frankiem nie przyłożyłam się do kwestii wzmacniania kręgosłupa, to fakt. W ciąży mięśnie brzucha dostają mocno w kość, a i cesarka, którą miałam nie sprawiła, że szybciej wróciłam do formy. Po ciąży długo czułam, że mięśnie brzucha nie są wsparciem dla kręgosłupa, przez co kręgosłup dostawał mocno w kość. Zaczęły drętwieć mi ręce, nogi, kręgosłup bolał coraz bardziej. Zaczęłam szukać sposobów na to, jak dbać o kręgosłup w ciąży i po niej.

 

Zabrałam się za siebie, zaczęłam ćwiczyć wzmacniając brzuch i tworząc podporę dla kręgosłupa, zaczęłam chodzić do fizjoterapeuty. Jednak wkrótce okazało się, że jestem w drugiej ciąży. Tym razem postanowiłam nie popełnić błędów z ciąży z Frankiem i regularnie dbać o swój kręgosłup.

Jak dbać o kręgosłup w ciąży i po ciąży?

 

Jak można wspierać kręgosłup w ciąży:

REGULARNE ĆWICZENIA

Ruch i ćwiczenia to najlepsze, co można zrobić nie tylko dla kręgosłupa, ale i dla całego organizmu. Ja w ciąży wykonuję ćwiczenia dedykowane właśnie kobietom w ciąży (polecam serdecznie płytę Ani Lewandowskiej dla kobiet w ciąży) oraz mięśnie na dno miednicy.

TAPING

Taping to taśmy, które najlepiej by przykleił Ci wykwalifikowany fizjoterapeuta lub masażysta. Będą one tworzyć dodatkową podporę dla kręgosłupa. Taśmy nie są niczym nasączone więc są bezpieczne dla kobiet w ciąży. Są na tyle elastyczne, że nie ograniczają ruchu, są też wodoodporne, więc spokojnie można się w nich kąpać.

Po ciąży mięśnie brzucha muszą wrócić do formy, na to potrzeba czasu. Dlatego to ważny moment, by zadbać o kręgosłup i zbytnio go nie obciążać.

PODUSZKA CEBUSZKA

Czy jakakolwiek inna poduszka dla kobiet w ciąży – polecam je serdecznie wszystkim i zawsze. Moje życie ciążowe uległo diametralnej zmianie, odkąd mam cebuszki (a mam ich aż 4). Duże cebuszki sprawią, że będzie Ci się wygodniej spało, pomogą zająć wygodniejszą pozycję na kanapie, przydadzą się później przy dziecku – do karmienia, czy do robienia gniazdka. O cebuszkach pisałam we wpisie PODUSZKA CEBUSZKA HIT CZY KIT.

O co warto zadbać zaraz po ciąży:

SCHYLANIE SIĘ, DŹWIGANIE, PODNOSZENIE

Zadbaj o to, by jak najmniej się schylać. Postaraj się przewijać dziecko na komodzie, kąpać je w wanience na stelażu, albo zaangażuj do pomocy partnera. Im mniej będziesz się schylać, tym lepiej. A jeśli już musisz się schylić – kucnij, w ten sposób mniej obciążysz kręgosłup.

PODUSZKA DO KARMIENIA

Używaj poduszki do karmienia, lub po prostu poduszki, staraj się nie garbić podczas karmienia dziecka, czy to piersią, czy butelką. Początkowo będziesz spędzać w tej pozycji masę czasu, warto zadbać o to, by było Ci wygodnie i komfortowo.

MASAŻ

Jeśli masz możliwość, wybierz się na masaż – ale nie do SPA na relaksacyjne głaskanie, ale do specjalisty, który wymasuje Cię jak trzeba.

Related Posts