Produkty od Skumajto znamy i lubimy już od dawna – wcześniejsze recenzje znajdziesz tu: TIR, JABŁUSZKA oraz BUDOWA UCHA i GŁODNY ZAJĄC MIETEK. Dziś chcę Wam z bliska pokazać zestaw Matematyczny Stomatolog, który może posłużyć do zabaw matematycznych i nie tylko.

MATEMATYCZNY STOMATOLOG

W skład zestawu wchodzi buzia z otworami na kołki – zęby, zestaw kołków (czarne i białe), dwie kostki (czarna i biała), szczoteczka, szczypce oraz mała tabliczka, po której można pisać kredą (również dołączoną do zestawu).

Możliwości zabaw jest wiele!

Maluszki z pewnością docenią możliwość wtykania kołków w otwory – kiedy wszystkie otwory będą pełne możemy zachęcić dziecko do umycia zębów szczotką – to świetny moment, by porozmawiać o higienie jamy ustnej i dobrej technice mycia zębów. Kołki czarne mogą symbolizować zepsute zęby – należy je wyrwać szczypcami.

Jednak główną zaletą tego zestawu jest możliwość wykorzystania go do zabaw matematycznych.

matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto

DODAWANIE

Pierwszy sposób na dodawanie to wykorzystanie kostek – rzucamy po kolei czarną i białą kostką (lub równocześnie obiema) i wbijamy odpowiednią ilość kołków koloru czarnego i białego (na przykład na białej kostce wypadło 5 – wbijamy 5 białych kołków, a na czarnej kostce wypadło 3, montujemy zatem trzy czarne kołki – przeliczamy wszystkie – aha 5+3=8).

Równanie możemy też zapisać na tabliczce kredowej. Możemy nie wykorzystywać kostek (które są ograniczone do liczby 6) i korzystać z tabliczki od razu – zapisywać na niej równanie i przeliczać sumę wbitych kołków.

matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto

ODEJMOWANIE

Bardzo podobnie można wykorzystać stomatologa do odejmowania, przykładowo 4-2=? – wbijamy więc 4 kołki i zadaniem dziecka jest wyrwać 2 z nich (można wykorzystać szczypce). Ile zębów zostało? To nasz wynik.

Możemy również ustawić przypadkowy ciąg białych i czarnych kołków – przeliczmy je. Następnie zadaniem dziecka jest wyrwać wszystkie czarne „zęby”. Przeliczmy ile ich wyrwaliśmy. Możemy teraz zapisać na tabliczce liczbę kołków przed wyrwaniem na przykład 20 i wyrwane zęby na przykład 6. Jaki jest wynik 20 – 6? Przeliczmy białe zęby, które zostały – to nasz wynik.

Jak widzicie – matematyka jest tu zabawą!

matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto

UŻYCIE JAKO LICZYDŁO

My często korzystamy ze stomatologa jak z liczydła – na przykład mamy taką grę matematyczną Piraci i stomatolog służy nam do przeliczania – zarówno dodawania, jak i odejmowania w zakresie 20 (recenzję gry znajdziecie TUTAJ).

KODOWANIE

Stomatologa można również wykorzystać do kodowania. Możemy odgórnie przypisać białym i czarnym kołkom literę, wartość, symbol – zapisać następnie ciąg do zakodowania dla dziecka. My nazywamy to zabawą w szyfry.

Na przykład przypisujemy białym kołkom literę E, a czarnym literę A i kodujemy ciąg A E A A E A E E. Zadaniem dziecka jest zakodować to za pomocą kołków.

My z Frankiem często ćwiczymy tak rozróżnianie samogłosek i spółgłosek. Na przykład ustalamy, że białe kołki to samogłoski, a czarne to spółgłoski i kodujemy wyraz KROWA (będzie to wyglądało następująco czarny kołek, czarny kołek, biały kołek, czarny kołek i biały kołek).

Zestaw kupicie tutaj: MATEMATYCZNY STOMATOLOG

matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto
matematyczny stomatolog skumajto

2020© MAMOWATO.PL | PATRYCJA PTASZEK