Mimo tego, że mało czasu spędzamy przed ekranami, jest dla mnie bardzo ważne, by moje dzieci nie były wychowane w technologicznej piwnicy 😊 Technologia rozwija się coraz bardziej i chciałabym, by moje dzieci umiały mądrze z niej korzystać.

Czy ja umiem mądrze z niej korzystać? Nie wiem, ciągle mam wrażenie się uczę – i myślę, że modelowanie jest tutaj bardzo ważne. Jestem z takiego pokolenia, które przecierało trochę szlaki i zaliczyło kilka mega dużych wtop, tak myślę, dlatego do dziś ciągle reglamentuję sobie czas w social mediach i staram się wypracowywać zdrowe nawyki – to ciągle jest proces i wychodzi mi to raz lepiej, raz gorzej.

Z drugiej strony technologie pozwalają nam na wiele i chciałabym, by moje dzieci dostrzegały możliwości, które daje nam internet czy urządzenia typu komputer, tablet, telefon. Z tego względu na przykład Franek uczy się angielskiego z nauczycielem przez tablet, to taki mój pomysł, by pokazać mu, że urządzenia tego typu służą nie tylko do gier, bajek, filmików.

zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek

Jednym z nośnych haseł ostatnich czasów jest nauka programowania – oczywiście, uważam, że jest to wiedza i umiejętność przyszłości, ale też jednocześnie nie uważam, by wiązała się ona jedynie z tkwieniem przed ekranami przez wiele godzin.

Programowanie dla mnie ma wiele oblicz, to trochę jak kształtowanie umysłu matematycznego i dawaniu dziecku przestrzeni i możliwości na odkrywanie pewnych faktów, zależności. I oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie podlała tego wszystkiego własnym sosem – dla mnie w ogóle najpiękniejsze rzeczy dzieją się mimochodem, od niechcenia, w czasie wolnym, podczas słuchania książki, podczas zabawy.

Nie pamiętam, by jakaś super umiejętność moich dzieci została zdobyta przy biureczku, przy stoliczku, w żmudnej pracy. Jeju, moje dzieci chyba by nie usiedziały tyle, by jakakolwiek żmudna praca mogła zaistnieć haha 😊

Ale do meritum – chcę Wam dziś pokazać grę planszową, która ma w sobie bardzo wiele elementów kodowania i w ogóle najlepsze jest w niej to, że jest kooperacyjna – CZYLI NIKT SIĘ NIE ZAŁAMUJE, ŻE PRZEGRAŁ, no normalnie – co za ulga! Szczególnie odkąd Kazio zaczął grać z nami w planszówki, to jest normalnie dramat w trzech aktach 😊

TYTUŁ GRY: ZAKODOWANY ZAMEK

Do kupienia: TUTAJ

WIEK GRACZY: od 4 lat

ILOŚĆ GRACZY: od 1 i więcej

CZAS GRY: ok. 15 minut

Gra ukazała się nakładem wydawnictwa Kapitan Nauka i bazuje na podejściu do uczenia się, które wpływa na efektywniejsze myślenie, rozwiązywanie problemów oraz wyszukiwanie nowych rozwiązań. To podejście to STEM (z ang. Science, Technology, Engineering, Maths) i łączy w sobie nauki ścisłe, nowoczesne technologie, matematykę oraz inżynierię i podstawy programowania.

Zawartość opakowania:

– plansza

– 28 żetonów ze skarbami

– żetony z czarodziejem i duchem (plus po jednym zapasowym)

– 35 kart ruchu

W grze wcielamy się w rolę czarodzieja, którego zadaniem jest zdobyć cztery skarby szybciej niż duch pokona schody w zamkowej wieży. Każdy z graczy porusza się tym samym czarodziejem, ciągnąc karty ze stosu, układamy plan jego wędrówki.

Przystępując do rozgrywki, wyjmujemy planszę. Żeton z czarodziejem umieszczamy na polu startu, zaś ducha kładziemy na samym dole zamkowej wieży. Karty ruchu dokładnie tasujemy. Losujemy 4 żetony ze skarbami, które kładziemy na odpowiednich polach – tu już mamy pierwszy element kodowania, żetony mają na rewersie współrzędne pola, na którym należy je umieścić.

zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek
zakodowany zamek

Następnie możemy zacząć grę! Pierwszy gracz ciągnie trzy karty ruchu i wykłada je przed sobą. Możemy wylosować cztery różne karty ruchu:

– karta z duchem: duch pokonuje jedno piętro we wieży zamkowej

– karta z czarodziejem: czarodziej porusza się o jedno pole w dowolnym kierunku

– karta zapętlenia: wszystkie ruchy powtarzamy dwa razy

– karta ruchu – strzałka, która wskazuje, w jaką stronę o jedno pole przesunie się czarodziej.

W grze możemy kartę ruchu – strzałkę zmienić raz o 90 stopni. My gramy troszkę łatwiej – to znaczy z kart ruchu dowolnie układamy sekwencję ruchu czarodzieja, na przykład w lewo, w lewo, w dół. Programujemy jego ruch, następnie go wykonujemy.

Na planszy znajdują się jeszcze dodatkowe elementy, drzwi do teleportacji, pola, na które nie należy wchodzić. Gra naprawdę fajnie wpływa na kreatywne szukanie rozwiązań i planowanie.

Czarodzieja kierujemy tak, by dotarł do czterech skarbów – w dowolnej kolejności. Musimy zdążyć zanim duch dotrze na najwyższe piętro w wieży zamkowej.

Zakodowany zamek to naprawdę gratka dla miłośników gier kooperacyjnych, do tego plus za możliwość gry w pojedynkę.

Grę kupicie tutaj: ZAKODOWANY ZAMEK

2020© MAMOWATO.PL | PATRYCJA PTASZEK